TV & Bredband
Föreningen har sedan 2015 ett kollektivt förhandlat avtal för TV och bredband via Telia för samtliga lägenheter till stor kostnadsfördel. Tjänsten kallas Telia Triple Play och ingår tills vidare i månadsavgiften. Det som ingår är följande:
– Telia Bredband 1000/1000
– Telia TV & Streaming, kanalpaket Lagom
– Telia Telefoni
Vid flytt in till eller från föreningen:
Varje enskild lägenhetsinnehavare är kund hos Telia, vilket gör att eventuella frågor ska ställas till Telias kundtjänst på telefon 90 200, eller via telia.se/mitt-telia – där det också är möjligt att göra individuella tillval.
Där beställer ni också TV-box och router kostnadsfritt.
En annan förändring är att måste ni kontakta Telia för att avsluta tjänsten när ni flyttar från föreningen. Vid avslut får ni en retursedel från Telia för att returnera eventuella hårdvaror som router och TV-box.
Nedan följer informationsblad samt instruktioner för att byta enheter.
- Info Byte av digital-TV-box.pdf
- Byte av ID-koder TV-box.pdf
- Byte av router Bredband.pdf
- Info TV Lagom.pdf
- Info Bredband 1000-1000.pdf
Upplever ni problem med Wifi-signalen och hastigheten? Läs gärna igenom detta dokument för mer hjälp hur du kan uppnå en starkare Wifi- signal och hastighet.
För övriga frågor vänligen kontakta Telias generella kundtjänst, telefon 90 200.